Tydzień Świadomości Zdrowia Psychicznego

Tydzień Świadomości Zdrowia Psychicznego to akcja, która ma na celu zwrócenie uwagi na wartość wsparcia psychologicznego dla studentów, którzy w toku studiów doświadczają wielu stresujących sytuacji, a okres pandemii niestety nie pomaga w radzeniu sobie z problemami.
Jest to akcja z inicjatywy studentów dla studentów.
Chcemy nie tylko nakreślić kilka czysto merytorycznych kwestii, ale też pokazać, w jaki sposób można radzić sobie z pandemicznym spadkiem nastroju oraz raz na zawsze pogrzebać kilka krzywdzących mitów.


1
Podstawy

A więc zacznijmy od podstaw… Wybierając specjalistę, warto wiedzieć kto, jakie ma uprawnienia i czym się zajmuje. Dzięki temu zwiększamy szanse na uniknięcie niezadowolenia z wizyty i wybieramy kogoś, kto realnie może nam pomóc. Mamy nadzieję, że poniższa grafika pozwoli Wam uporządkować sobie informacje na temat poszczególnych specjalistów.💙


2
Koło Ratunkowe

Przedstawiamy “koło ratunkowe” czyli spis instytucji, telefonów zaufania, ważnych stron internetowych i innych kontaktów, z których każdy może skorzystać w zależności od potrzeby. W kole ratunkowym nie chodzi tylko o to, by każdy był świadomy tego z jakich dróg pomocy może skorzystać, ale też, żeby dotrzeć do właśnie tej jednej, konkretnej osoby, która naprawdę tego potrzebuje.


3
Muzyka jest lekiem na całe zło

Głównym powodem, dla którego ludzie słuchają muzyki to dostarczenie sobie przeżyć emocjonalnych. 🎼Muzyka wykorzystywana jest również przez słuchających jako środek do regulowania własnego nastroju. Badania pokazują, że doznania muzyczne są niezależne od wykształcenia muzycznego. Źródło: https://tiny.pl/thbxw

Muzyka jest lekiem na całe zło.
Dzięki waszym propozycją wysyłanym na naszego instagrama: samorzad.umk – stworzyliśmy dla Was playlistę na poprawę humoru!
https://tiny.pl/r2bnl


4
Jak zapisać się na wizytę?

1. Wejdź na stronę https://bon.umk.pl/pages/Konsultacje_psychologiczne_/
2. Wybierz pasujący Ci termin oraz godzinę na dole strony. Zapoznaj się zasadami zapisu, które dotyczą Twojego terminu.
3. Wyślij maila lub SMS-a na podany adres, aby uzgodnić termin.
Gotowe!

Podstawowym celem wsparcia jest pokonywanie barier wynikających ze stresu, stanów lękowych, problemów natury psychicznej, problemów osobistych, poczucia wykluczenia społecznego oraz trudności w komunikacji. Konsultacje służą także budowaniu motywacji, zarządzania czasem, radzeniu sobie w sytuacjach stresowych oraz w sytuacji nawarstwienia się zaległości.

Jeśli chcesz, możesz skorzystać z alternatywnej drogi pomocy, czyli Strefy Komfortu PSRP. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://wsparciepsychologiczne.psrp.org.pl/.


5
Hormony szczęścia – co jeść, żeby zwiększyć ich poziom?


Niebawem kolejne informacje! 😉

Posted in Aktualności and tagged , , , .